Ние използваме бисквитки, включително и бисквитки на трети страни, за да подобрим нашите услуги, за да персонализираме вашите реклами и да запаметим вашите преференции за уебсайта. Ако продължите браузинг сесията, вие се съгласявате с използването на бисквитки на нашия сайт. За повече информация (например как да изключите бисквитките), посетете нашата Политика за бисквитките.

Новини

05 Януари 2018

Обозначаване на съдържание, неподходящо за деца

На 06 декември 2017 г. Съветът за електронни медии, Държавната агенция за закрила на детето, Асоциациацията на българските радио- и телевизионни оператори – АБРО, Българската национална телевизия и Българското национално радио подписаха Споразумение за защита на децата от съдържание, което е неблагоприятно или създава опасност от увреждане на тяхното физическо, психическо, нравствено и/или социално развитие.

С подписване на Споразумението, доставчиците на медийни услуги приеха саморегулаторни мерки за уеднаквяване на обозначаването на предавания, които са неблагоприятни или създават опасност от увреждане на физическото, психическото, нравственото и/или социалното развитие на децата.

Доставчиците на медийни услуги се задължават да излъчват предупредителен текст за родителски контрол, както и да позиционират на екран пиктограма (визуален предупредителен знак), която указва възрастовата група, за която даденото предаване не е подходящо. Пиктограмата се появява след началото на предаването, както и след всяко прекъсване и престоява на екран в рамките на не по-малко от 60 секунди.

Във връзка с въвеждането на новите правила за обозначаване, доставчиците на медийни услуги напомнят, че предавания, филми и сериали, които не се препоръчват за деца под определена възраст, се позиционират, както следва:

1. Неподходящи за деца под 18 г. - след 23 ч. до 6.00 ч.
2. Неподходящи за деца под 16 г. - след 22 ч. до 6.00 ч.;
3. Неподходящи за деца под 14 г. - след 21 ч. до 6.00 ч.;
4. Неподходящи за деца под 12 г. - без ограничения в позиционирането.


FOX България FoxLife България FoxCrime България 24Kitchen България National Geographic България

Superbrands